Veel gestelde vragen

In deze FAQ vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons gerust een bericht.
Mail: info@foodkitchen.nl
Wat maakt FoodKitchen bijzonder?
Wij zijn gepassioneerd, creatief en dagen de markt graag uit met nieuwe, innovatieve producten. Het is onze missie steeds weer te verrassen met iets nieuws. Daarnaast is FoodKitchen een marketing gedreven organisatie pur sang. Uw wensen en behoeften staan centraal bij alles wat wij doen. Niet voor niets beschouwen we onszelf vooral als partner van onze klanten. Dat betekent dat we flexibel en creatief zijn om samen met u een passend assortiment te ontwikkelen. Vaak betekent dat ook maatwerk.
Verkoopt FoodKitchen haar producten aan iedereen?
Nee, zeker niet. FoodKitchen is een marketing gedreven organisatie. Dat betekent dat wij kritisch kijken naar waar onze producten passen. Daarnaast houden we rekening met het marktgebied van onze klanten en zorgen we graag voor een goede spreiding van distributie.
Waar komen de producten van FoodKitchen vandaan?
FoodKitchen importeert veel producten zelf uit het buitenland. De meeste producten komen uit Europa. Denk aan landen als Italië, Frankrijk, België en Engeland.
Hoe kan ik bestellen?
Nog geen klant bij FoodKitchen? Neem dan eerst even contact met ons op. Dan kunnen we samen met u een passend assortiment samenstellen. Al wel klant? Bestellen kan via deze website. Klik op ‘Mijn Foodkitchen’ voor meer informatie.
Moet ik verzendkosten betalen?
Franco voor orderbedragen in Nederland vanaf € 325,-, in België vanaf €400,-. Bij lagere orderbedragen wordt € 15,- verzendkosten berekend. Bij bestelling van breukgevoelige producten (zoals zuurstokken, Meringue Sisters, de Pindakaaswinkel, HappyOle en Monin siropen) bedraagt het franco orderbedrag in Nederland € 450,-, in België € 500,- i.v.m. verzending op pallets. Combinatie met andere producten mogelijk. Bij een lager orderbedrag wordt € 35,- verzendkosten berekend.
Aan wie levert FoodKitchen?
FoodKitchen levert aan tuincentra, warenhuizen, delicatessenwinkels, koffie- en theewinkels, culinaire cadeauwinkels, lifestylewinkels, kookwinkels, bakkerijen, kerstpakkettenleveranciers, supermarkten en horecagroothandels. Via de horecagroothandels kunnen ook hotels en restaurants beleverd worden. Informeer naar de mogelijkheden.
Wat moet ik doen bij een klacht?
De door FoodKitchen aangeboden producten worden met de grootste zorg vervaardigd door FoodKitchen geselecteerde producenten. Mocht u echter niet tevreden zijn over een product of een andere klacht hebben, dan kunt u ons hierover benaderen per e-mail (info@foodkitchen.nl) of per telefoon: 0168-370338. Klachten over de kwaliteit van de producten of andere afwijkingen of beschadigingen, vragen wij u binnen zeven dagen na levering bij ons kenbaar te maken onder vermelding van de aard van de klacht en een specificatie van het product. Wij zullen de klacht daarop beoordelen en deze zo nodig doorsturen naar de verantwoordelijke producent.